12. prosinca 2010.

Kolač od (puno) kakaa

Ovaj sam kolač pronašla na blogu smitten kitchen bloggerice Deb (koja bi uskoro trebala objaviti i kuharicu - koju bih rado nabavila). Probala sam više njenih recepata, koji su svi super ispali, tako da nisam niti okolišala s ovim koji mi se svidio na prvi pogled prvenstveno zbog količine kakaa. 
To je bilo negdje prije 2 mjeseca, i od tada sam ovaj kolač ispekla par puta, svaki put mijenjajući recept po malo. U petak je probana verzija br. 5, s kojom sam najzadovoljnija (pekla sam još jedan kolač + kekse, tako da kolača još ima, ;)). 

Moram dodati da sam, za razliku od originalnog recepta, već od prve verzije dosta smanjila količinu šećera. Rezultat je dekadentni okus kakaa kojemu po meni ni nimalo ne fali šećer i koji ga čini stvarno posebnim. U jednoj od verzija sam koristila količinu šećera kao i u originalnom receptu, i moram priznati da mi nije bio tako ukusan kao ova verzija s manje šećera.

Sastojci:
  • 120 g maslinovog ulja (ili 120 g maslaca)
  • 200 g smeđeg šećera*
  • 1 jaje
  • 240 ml mlijeka kojem ste 10 min ranije dodali žlicu svježe iscjeđenog limunovog soka (ili još bolje buttermilk, kojemu je ovo prethodno samo zamjena)
  • 1 žlica ekstrakta vanilije
  • 150 g brašna 
  • 80 g alkaliziranog kakao praha (duch processed)**
  • 1/4 žličice soli 
  • 1/2 žličice praška za pecivo 
  • 1/4 žličice sode bikarbone
* u originalnom receptu je: 195 g smeđeg + 113 g šećera u prahu
** ja sam koristila "Van Houten" kakao prah; u slučaju da nemate alkalizirani kakao u originalnom receptu se navodi da ne stavljate prašak za pecivo, nego samo 1/2 žličice sode bikarbone. Ja tu verziju nisam probala, više volim ovaj tamni duch processed kakao :)

Postupak:
  • zagrijte pećnicu na 160°C
  • namastite i pobrašnite duguljasti kalup za kolač (oko 26 cm)
  • na srednjoj brzini miksajte jaje s maslinovim uljem/maslacem i šećerom oko 3 minute
  • dodajte mlijeko (u koje ste prethodno stavili limunov sok) i vaniliju i još malo miksajte
  • u smjesu prosijte kakao, brašno, prašak za pecivo, sodu bikarbonu i sol
  • miješajte smjesu dok ne postane ujednačena, pa ju premjestite u kalup
  • pecite oko 70 minuta na srednjoj prečki na 160°C

Opet nisam doma i zato je samo ova jedna slika :( 

Broj komentara: 14:

Zondra Art kaže...

Odličan post i recept!!!
Lijep pozdrav, Zondra Art

Casa de vainilla kaže...

I meni je njen sajt jedan od omiljenih, a volela bi dograbiti i kuharicu koju izdaje :)
Ovaj kolac zvuci jako fino, volim ovako jednostavne a ukusom bogate kolace :)

mojamediteranskakuhinja kaže...

@ Zondra Art: hvala puno :)
@ Casa de vanilla: ako ne bude preskupa, pronaći ću neki način da dođe u moju kolekciju. Ima tako lijepe a jednostavne slike na blogu... i još kad pomisliš u kojoj maloj kuhinji sve to sprema :)

MilaJeDraga kaže...

Nesto slicno pravim vec mesecima i odusevljava me ta vazdusasta tekstura :) Preukusan je kolac i tera na to da se pojede do poslednje trunke :)

maslinka kaže...

Prefino izgleda!

Sweet Green kaže...

volim i ja smitten kitchen, a brownisi izgledaju super, isprobat cu ih svakako!

Andrea kaže...

I ja volim njen blog ali još ništa nisam isprobala. Ja na tim stranim blogovima više hranim oči.
Ovo zvuči i izgleda toliko dobro da si me nagovorila da ga i ja isprobam. :)

Jelena kaže...

Taj sajt je zaista divan. Naravno svi strani recepti zahtevaju malu preradu. Na žalost, šećer nije ono što je nekad bio, tako da sada kolači zahtevaju veću količinu šećera u odnosu na one pre 20 godina. Jedemo imitacije, a smeđ šećer je samo prebojen, osim Muscoado koji je u stranom pakovanju. Ja bi ovde dodala i cimet, jer ga svuda dodajem.

Κάθαρσις kaže...

Volim kolače s maslinovim uljem, a što se šećera tiče, ja ga smanjim do krajnjih granica u svim receptima, bez razlike. jedino se držim recepta za meringue, jer točno treba određena količina šećera po bjelancu, inače ne ispadne kako treba. Fini kolač, sve sastojke imam.

Nina kaže...

prefino izgleda ovaj kolač

ALExSSANDROs kaže...

complimenti, molto "buono"!!!

mojamediteranskakuhinja kaže...

@ MilaJeDraga, maslinka, Sweet Green, Andrea, Jelena, Κάθαρσις, Nina & ALExSSANDROs - hvala vam puno na komentarima :))
što se tiče cimeta, on je dobrodošao svugdje, sljedeći put ću ga i ja dodati :)

vera kaže...

Neznam kako sam ovo propustila.Odusevljena!!!

mojamediteranskakuhinja kaže...

hvala ti Vera :)