3. prosinca 2010.

Kolač od lješnjaka s maslinovim uljem i ganacheom

Novost: kao što možete vidjeti desno, postoji stranica bloga na facebooku!
Iako isprva nije bilo tako, sad mi se čini baš kao dobra ideja: oni koji su na fb-u mogu lako pratiti postove, a ja imam mjesto za objavit još koju dodatnu sličicu. 
Obećajem da neću "davit" previše :)

Iskoristit ću priliku i zahvalit se svima koji me čitaju i kojima se sviđa moja mediteranska kuhinja! Hvala vam! 
Grazie & Ευχαριστώ mojim prijateljima koji me čitaju uz pomoć google translate-a!!

Najavila sam ovaj kolač još sinoć na facebooku, super je ispao, tako da može i na blog :)
Odlična aroma lješnjaka, sočno i za prigodu kad želite nešto između kolača i torte.

Koja je razlika između torte i kolača? To me pitanje mučilo dok sam prevađala ovaj recept. 
Meni je nekako pojam "torta" vezan uz biskvit s više krema, tako da sam ovaj recept nazvala kolačem, no ako mislite da sam u krivu, slobodno ga preimenujte u tortu.

Sastojci za okrugli kalup promjera 20 cm:

za biskvit:
  • 250 g lješnjaka
  • 170 g maslinovog ulja + još malo za kalup
  • 100 ml slatkog vrhnja
  • 2 srednje velika jaja
  • 200 g šećera (ja sam stavila 160 g)
  • 100 g brašna + još malo za kalup
  • 1 zličica praška za pecivo 
za ganache:
  • 200 g čokolade (55 % kakaa)
  • 250 ml slatkog vrhnja
  • 1 žlica meda
  
Postupak:
  • zagrijte pećnicu na 160°C
  • kada je pećnica zagrijana, stavite lješnjake u pleh, te ih pecite 15 minuta
  • nakon što su dobili lijepu boju, ostavite ih 15-ak minuta da se malo ohlade, pa ih krupno nasjeckajte u el. sjeckalici
  • zagrijte pećnicu na 170°C
  • namastite i pobrašnite kalup
  • miksajte jaja i šećer 3 minute, pa im dodajte: maslinovo ulje, slatko vrhnje, brašno s praškom za pecivo i lješnjake
  • sve dobro promiješajte i premjestite u kalup
  • pecite sat vremena (provjera čačkalicom)
  • u međuvremenu na pari zagrijte slatko vrhnje i čokoladu za ganache (lagano miješajte)
  • kada se čokolada skoro cijela otopi, stavite sa strane i dodajte med, promiješajte
  • pustite da se skroz ohladi (možete stavit i u frižider, ali ne odmah dok je vruće)
  • kada se ganache ohladio premažite njime tortu
  • čuvajte u frižideru

Broj komentara: 13:

Jelena kaže...

Pravi mediteranski. Maslinovo ulje u kolaču je sigurno mnogo bolja varijanta od običnog ulja i ja sam ovde prvi put za to čula. Učim, učim.
Mom suprusu torta nije torta ako nema puno korica, a meni je sve sa oblikom kružnim torta, tako da su to individualne stvari! Bravo za facebook. Nekada ljudi vole više pratiti preko njega pa im treba izaći u susret, a možda se tako i recepti brže šire po planeti!

Sweet Green kaže...

Zainteresirao me tvoj blog, mislim da bismo imale o cemu razgovarati. Ja u kolacima koristim gotovo iskljucivo maslinovo ulje. procesljat cu sve tvoje recepte jer mi se cini da imamo nesto zajednickog. Pozdrav!

Tadeja kaže...

Ajme miriše mu lješnjaci sve do ovamo! Plus čokolada! Prodano! :))

Tadeja kaže...

:)) *mirišU mI :)

mojamediteranskakuhinja kaže...

@ Jelena: probala sam prvi put maslinovo ulje u jednom kolaču s tikvicama i to je bilo to. Ljubav na "prvi zalogaj". Daje poseban ukus i sočnost kolačima. U međuvremenu sam "iskopala" još par recepata s maslinovim uljem iz provjerenog izvora. Danas je "nestao" zadnji komad ovog kolača/torte i moram priznat da je i dalje bio super ukusan, nimalo suh :))
Ako mi nekad usfali putra u kolaču uvijek uskočim s maslinovim uljem, drugoga niti ne kupujem..

@ Sweet Green: veselim se budućem virtualnom druženju!! Maslinovo ulje je zakon treba ga u sve stavljat:)

mojamediteranskakuhinja kaže...

@ Tadeja: da nisam pojela zadnji komadić prije 2 sata, poslala bih ti :)

Nina kaže...

kolač je za mene nešto obično, torta je ono malo bolje :)
ovo je za mene torta i prekrasno izgleda, miriše ... ma perfektna

mojamediteranskakuhinja kaže...

hvala ti draga Nina:)

MIRJANA(Ruza123) kaže...

Bas sam se razveselila skada sm ga ugledala,naime isti kolac sam pravila ,ali ga nisam probala i nisam mogla da postavim slike na moj blog jer ne volim nista staviti dok ne probam..zato jesam kolika jesam !!
Pozdravljam te i rado cu ti biti gost na blogu !!!!!

http://abebedorespgondufo.blogs.sapo.pt/ kaže...

Very good blog.

mojamediteranskakuhinja kaže...

@ Mirjana: jeste li ga probali?
uvijek treba bar malo probat, malo danas, pa malo sutra... sve dok ne nestane. Ako valja, onda na blog :)

@ Ass. Bebedores Profissionais do Gondufo: Muito Obrigado :)

Tamara kaže...

odličan kolač, po mom guštu :))
Super ti je blog, stavljam ga na praćenje, guštam i u receptima i u fotkama koje sam pregledala do sad!

mojamediteranskakuhinja kaže...

hvala ti Tamara :)