28. studenoga 2010.

Nagrada, djelomično trojezični post i leća "na grčki"

Upozorenje na početku: ovaj post će biti djelomično trojezični jer sam odlučila dati nagradu nekim tal. i gr. blogovima, tako da će te svaki put trebati malo "preskakati" tekst.

Sanela Mallory s bloga U mojoj kuhinji mi je dodijelila nagradu, što me izuzetno razveselilo i na čemu sam joj jako zahvalna. Moja prva blog nagrada nakon mjesec i sitno blogganja:))
Uz nagradu ide i uvjet, treba odgovoriti na postavljena pitanja, koja su sljedeća:

Sanela Mallory dal blog U mojoj kuhinji mi ha dato un premio, che mi ha dato tanto piacere e perciò le sono tanto grata. Il mio primo premio dopo un mese che ho il blog:))
Per questo premio si deve rispondere alle seguenti domande:

H Sanela Mallory από το blog U mojoj kuhinji μου έδωσε ένα βραβείο, το οποίο με ευχαρίστησε πάρα πολύ και για αυτό της είμαι πολύ ευγνώμων. Το πρώτο βραβείο μετά από ένα μήνα  λειτουργίας του blog μου.
Για το βραβείο πρέπει να απαντήσουμε στις επόμενες ερωτήσεις:

1. Zašto si stvorila blog?
Perché hai creato il tuo blog? 
Γιατί δημιούργησες το δικό σου blog;
 
2. Koju vrstu blogova čitaš?
Quale tipo di blog segui?
Τι είδος blog διαβάζεις;

3. Imaš li omiljenu marku dekorativne kozmetike?
Hai una marca preferita di cosmetici?
Ποιά μάρκα καλλυντικών προτιμάς;

4. A odjeće?
E di abbigliamento?
Και ρούχων;

5. Koji proizvod dekorativne kozmetike ti je najbitniji?
Quale cosmetico è più importante per te?
Ποιο καλλυντικό είναι πιο σημαντικό για σένα;

6. Koju boju najviše voliš?
Qual’è il tuo colore preferito?
Ποιό χρώμα αγαπάς πιο πολύ;

7. Tvoj parfem?
Il tuo profumo?
Και το άρωμά σου;

8. Koji film najviše voliš?
Qual'è il tuo film preferito?
Ποιό είναι το αγαπημένο σου έργο;

9. Koje države želiš posjetiti i zašto?
Quali paesi vuoi visitare e perché?
Ποιες χώρες θα ήθελες να επισκεφτείς και γιατί;


Nagradu treba dalje dodijeliti, Nagradu sam odlučila dodijeliti sljedećim blogovima:
Ho deciso di dare il premio ai seguenti blog:
Αποφάσισα να δώσω το βραβείο στα εξής blog:



Dobitnici trebaju preuzeti ovu fotografiju i staviti ju nekamo na svoj blog (možete ju i smanjiti). Zatim trebate napisati post u kojem ćete odgovoriti na navedena pitanja i onda trebate dodijeliti nagradu blogovima koji se vama sviđaju (obavijestite dobitnike putem komentara na njihovim blogovima kako bi mogli preuzeti nagradu).

I vincitori devono prendere questa fotografia e metterla sul loro blog. Dopo dovete scrivere un post nel quale risponderete a tutte le domande e poi dovete dare il premio ad altri blog che vi piacciono (informate i vincitori commentando il loro blog, cosi potranno prendere il premio).

Οι νικητές πρέπει να πάρουν αυτή τη φωτογραφία και να την βάλουν στο δικό τους blog. Μέτα πρέπει να κάντε ένα ποστ στο οποίο θα απαντήσετε σε όλες τις ερωτήσεις και έπειτα πρέπει να δώσετε το βραβείο σε άλλα blog  που σας αρέσουν (πληροφορήστε τους νικητές σχολιάζοντας το blog τους, έτσι θα μπορέσουν να πάρουν το βραβείο).

Moji odgovori:

1. Zašto si stvorila blog?
Počelo je sve s tim da sam htjela podijeliti s mamom isprobane recepte (jer ona voli sve napisano, isprintano itd) i kako je svako malo bilo nešto novo na repertoaru zaključila sam da bi bilo bolje da ja otvorim blog za nju. Smatrala sam ujedno da bi bio dobar i za mene, jer sam „kratkog pamćenja“ i zaboravljam što sam sve isprobala (i što bi trebala ponoviti), tako da bi moj blog bio kao nekakav virtualni "skup" sveg isprobanog (probala sam to već jednom pisat u bilježnicu, no nije dobro ispalo).
U travnju sam kupila novi fotić (kojem by the way nisam još pročitala upute do kraja, shame on me) i krenula po malo slikati sve što pripremam. Nakon prvih par slika sam zaključila da mi ne ide loše, i da bi se to moglo svidjeti i drugima osim mojoj mami… i tako je započelo moje blogganje. 

2. Koju vrstu blogova čitaš?
Prvenstveno one koji se bave kuharskim temama, a ako su tu uključena i putovanja i sl. to mi je još bolje.

3. Imaš li omiljenu marku dekorativne kozmetike?
Da mogu uvijek bi bilo: MAC

4. A odjeće?
Sve ono što mi je dovoljno kvalitetno, a ne preskupo (ne pretrgavam se previše u shoppingu odjeće).

5. Koji proizvod dekorativne kozmetike ti je najbitniji?
U ovom trenutku sve za prekrivanje podočnjaka, a inače maskara.

6. Koju boju najviše voliš?
Najviše volim vidjet boju lavande (+plavu, zelenu, ljubičastu). Ako se pitanje odnosi na boju odjeće, onda je odgovor: neutralnije boje i puno crne.

7. Tvoj parfem?
Koristim 2 parfema, jedan koji zovem zimski, a drugi ljetni (ona Escada koja se stalno mijenja - e to mi je najdraža).

8. Koji film najviše voliš?
Ne mogu se opredijelit za jedan specifičan film. Dva su filma koja mogu svako malo pogledati: „Le grand bleu“ i „A room with a view“ (možda bi se tu moglo ubrojiti i „Shadowland“  i još jedan iranski flim koji sam vidjela jednom i nikad više).

9. Koje države želiš posjetiti i zašto?
Na vrhu liste mi je Armenija, već desetak godina, ne znam ni sama sebi objasnit zašto.
Hm.. daljeg reda nema, da mogu htjela bih posjetit SVE!!


Nekako mi je glupo pisat post bez recepta, tako da „vadim“ sliku iz arhive i ovaj recept posvećujem mami (jer je ona svaki put oduševljena kad joj ga spremim) i A. (koja ga je tražila):
Radi se o leći – leća "na grčki", vrlo jednostavan način pripreme, kakvu vjerojatno većina vas priprema doma, no vjerojatno bez ovih dodataka na kraju.


Sastojci:
  • 300 g sitne smeđe leće
  • 1 veći luk
  • 1-2 mrkve
  • maslinovo ulje 
  • lovorov list
  • 1/2 l pasate od rajčice
  • 0.75 l vode
  • sol, papar
  • ocat
  • feta

Postupak: 

Mama me učila da se leća ostavi u vodi preko noći. No iskustvo me naučilo da se može i bez tog koraka, ako slijedim sve niže korake:
  • sitno narezati luk i mrkvu i popržiti na malo ulja
  • kad se luk zažuti dodajte vodu i pričekajte da zavrije (ili ju dodajte odmah vrelu iz kuhala za vodu)
  • kada ste potpuno sigurni da voda vrije dodajte leću, lovor, pasatu i pola šalice ulja
  • nakon što zavrije, smanjite, poklopite i kuhajte na laganoj vatri oko 50 minuta. Ako je potrebno dodajte još vode (no, pazite, ovo bi trebalo biti što gušće).
  • začinite tek na kraju (nikako sol dodavati prije)
  • prije posluživanja poprskajte s još malo maslinovog ulja, dodajte i malo octa (po ukusu) i fetu narezanu na kockice.

Broj komentara: 13:

Ana kaže...

hej! A. je zadovoljna receptom, tako nešto sam i htjela, da ne bude previše komplikacija, nego jedno fino zimsko jelo za žlicu. zanimljiv mi je ovaj dodatak fete. dosta sam kopala po netu dok nisam našla nešto što mi odgovara, ali nitko nije dodavao fetu....uglavnom rebarca, kobase i sl., a od začina crvenu papriku, čili i sl.
javim ti kada isprobam kako je prošlo...
p.s. stalno hoću raditi onaj tvoj jednostavni kolač od oraha i limuna. sad je idealna prilika, mama je dobila hrpu oraha neki dan....pa ti i to javim kako će proći :D

Ana kaže...

e...da...i zašto sol treba dodavati tek na kraju?

Genny @ alcibocommestibile kaže...

grazie mille davvero:D sei stta carinissima!!!

Jelena kaže...

Hvala puno na nagradi! Ja ih smeštam na jednu stranu sve da ih imam sve na broju, a jednog dana ću napisati i post, nikako da se svrtim.
Sigurno da taj kolač možeš googlovati i naći možda još bolji. Ja sam tako ranije tražila neke recepte koje mi nisu dali pa sam našla još bolje za koje oni traže recept.
Korpice ove dve sam napravila od tok malog ostatka testa. Nisam imala gde sa njim , a nije mi se stavljao još jedan pleh za pečenje pa reko da probam bez mazanja kalupa pošto su one ulane da ih stavim na dbno rerne. Savršene su. Mogu se puniti čim god želiš- Ja sve ove kekse držim na stolu u poklopljenoj staklenoj činiji po nedelju dana pa grickamo dok ne pogrickamo.
Sočivo volim i da i ja dodam malo kiseline, ja stavim limun na kraju.

mojamediteranskakuhinja kaže...

@ Ana: nitko nije dodavao fetu, jer nitko nije pisao o gr. leći na grčki ;)
našla sam još davno da sol produljuje kuhanje leće, pa da se treba dodat tek na kraju. Što se tiče kipuće vode i lovora - to poboljšava probavljivost, garantiram.
Mislim da ne trebaš dodavat rebarca i kobase, jer ti je leća već kao sama izvor proteina. Sad kad si već sve svladala, korak 2 je kuhanje ovoga 1 x tjedno :) Možeš i veće količine, pa ostatak smrzneš. Isto tako i kolač - fino ga ispeci, pa s viškom u frizer ;)

mojamediteranskakuhinja kaže...

@ Genny - grazie a te :) il tuo blog mi piace tanto, e molto speciale!!

mojamediteranskakuhinja kaže...

@ Jelena: molim, i drugi put ;)
jedva čekam da vidim tvoje odgovore!!
prvo mi pada na pamet punjenje sirom i špinatom...
morat ću i ja ispeć neke slane kekse, a ne samo slatke :)

Tadeja kaže...

Puno ti hvala na nagradi! Puno znači! Recept bilježim jer obožavam leću, a da i nije tako fotografija bi me nagovorila da probam. :)

mojamediteranskakuhinja kaže...

@ Tadeja: probaj obavezno, jer stvarno je ukusno, a jednostavno:)

yanna burningdownthehouse kaže...

i ja leću uvjek spremam ovaoko slično, bez rebaraca i mesa :)) al svakako ću probat i s fetom! :)

Andrea kaže...

Puno hvala na nagradi, one me uvijek razvesele. Hvala ti i na komentaru na mom blogu, sada idem malo proučiti tvoj blog, već vidim da će mi se puno toga svidjeti. :)

mojamediteranskakuhinja kaže...

@ Yanna: znaš ti što valja ;)
@ Andrea: :) hvala na posjeti!
tu sam tek 2 mjeseca, tako da nema puno recepata, ali se nadam da ćeš naći nešto što će ti se svidjeti!

Anonimno kaže...

треба проверити:)