29. studenoga 2010.

Krumpir gratain s gljivama i špinatom

U ovomjesečnom pozivu za igru "Ajme kolko nas je" (koja je pokrenuta od Snježane s bloga "Dalmacija Down Under") domaćica za studeni - Lusitanija, s bloga Na putovanju, je napisala među ostalim: "šaljite uredno i nemojte biti kampanjci". 

Stvarno sam se htjela toga držat i ovaj put ne biti kampanjka, no.... iako sam recept pripremila i poslikala u trenutku kad je banner na mom blogu govorio: još 20 dana, objavljujem ga u trenutku kada piše: još 1 dan. 
Kao svaki "pravi kampanjac" imam opravdanje: u međuvremenu sam otputovala na dulje od predviđenog, i u brzinskom pakiranju mi je časopis s receptom bio zadnji na pameti (među ostalim sam zaboravila i važnije stvari, no bez svega se može zar ne!!), te ga jednostavno do sada nisam mogla objavit.

Tog 20-tog dana prije kraja igre sam planirala još gljiva, no ništa od njih. 
Glavno je da sam ipak stigla ovaj jedan :)

Drugi put sudjelujem u igri Ajme kolko nas je, i opet "sporednu ulogu" ima ŠPINAT!! 


Sastojci:
  • 700 g krumpira
  • 500 g šampinjona
  • 500 g očišćenog špinata
  • 2 češnja češnjaka (sitno nasjeckana)
  • oko 0.5 l vrhnja za kuhanje
  • 150 g polutvrdog sira (naribanog)
  • 40 g naribanog Parmezana 
  • 2 žlice maslaca + još malo za podmazivanje
  • muškatni oraščić
  • sol, papar
Gornja slika i donja desna prikazuju ispečeni gratain, koji sam uspjela preokrenuti (i koji je pritom ostao "kompaktan")


Postupak:
  • krumpir operite, ogulite, narežite na tanke ploške, posolite, popaprite i promiješajte s češnjakom i s malo naribanog muškatnog oraščića
  • očistite gljive pomoću vlažnog kuhinjskog papira i narežite ih (ne presitno)
  • u tavi ugrijte maslac, dodajte gljive, posolite ih i popaprite te pirjajte par minuta
  • u posudi ili većoj tavi s poklopcem, na laganoj vatri, u 3 žlice vode pirjajte špinat 10 - 15 minuta. Kada je gotov pažljivo ga ocjedite.
  • posudu za pečenje premažite maslacem te u nju slažite redom: krumpir, gljive, špinat, sir, te još jednom istim redoslijedom navedene sastojke. Trebalo bi vam ostati dovoljno krumpira da sve pokrijete još jednim slojem krumpira!
  • preko svega prelijte vrhnje za kuhanje (taman da lagano prekrije sastojke; moguće je da će vam ga i ostati malo viška, no taj višak radije pospremite u hladnjak nego da ga dalje dodajete jer će vam u protivnom biti previše tekućine), pospite sve s parmezanom i pokrijte aluminijskom folijom
  • pecite 45 minuta u prethodno zagrijanoj pećnici na 180°C. Nakon toga uklonite foliju i pecite još 10 minuta otkriveno
  • pustite da se ohladi prije posluživanja
Posuda za pečenje bi trebala biti min zapremine 2.5 l, u protivnom je moguće da dio vrhnja iscuri.



Broj komentara: 9:

maslinka kaže...

Ovo mi se JAKO dopada!

Ana kaže...

meni su već i fotke tvojih recepata dovoljno slasne :D

mojamediteranskakuhinja kaže...

hvala vam objema :)

Ana kaže...

imam pitanje....kad kažeš polutvrdi sir da ide uz parmezan...koji polutvrdi sir? ja nisam baš neki maher u kuhinji, pa da ne lunjam po trgovinama i stavim nešto krivo....tenks....

mojamediteranskakuhinja kaže...

kao polu-tvrdi sir može: Edam, Emmentaler... evo jedna zgodna stranica sa dosta stranih polutvrdih sireva: http://www.foodsubs.com/Chesfirm.html
uglavnom, nećeš pogriješiti s nijednim, osim ako ne staviš neki tipa svježeg kravljeg, koji će dodati previše tekućine :)

Zondra Art kaže...

Odličan i "ukusan" blog, baš mi se sviđa,kreativan je,prepun odličnih recepata i fotografija. Od sad ćete imati vrijednog čitaoca i komentatora:))

Šaljem vam lijep pozdrav, Zondra Art

Ana kaže...

eto, odvažila sam se i napravila ovaj recept. :D prvo sam imala predrasudu da ću imati hrpu suđa zbog malo pirjanja u jednoj, pa u drugoj posudi, pa pečenje u trećoj, ali uopće nije tako...i bila sam skeptična prema pirjanju špinata u 3 žlice vode jer sam naviknuta da moja mama kuha špinat, ali naravno da nemam pojma i da je sve bilo u redu... :D
super je recept, zasitan i sočan, meni se svidio...samo ću sljedeću put definitivno ploške krumpira rezati tanje jer mi je par komada krumpira bilo nedovoljno pečeno... :( ali ja sam početnik, pa se dogodi... :D
možda bi ga trebalo isprobati i s nekim drugim gljivama, ali ja se ne usudim jer ne znam kombinirati okuse....

mojamediteranskakuhinja kaže...

@ Zondra Art: hvala vam na lijepim riječima:)) Jako mi je drago što vam se sviđa moj blog.

@ Ana: žao mi je stvarno što tih par komada se nije dobro ispeklo. Čim si mi poslala sliku škicala sam onih par koji su previše "stršili". Sljedeći put ih nareži malo tanje. 5mm ili tanje je ok za tanko narezan krumpir.
Recept možeš probat s bilo kojim gljivama koje imaju čvrsti klobuk (poput šampinjona). Nema straha od kombiniranja okusa :)
Kad si sad svladala kuhanje špinata u 3 žlice vode, možeš probat i one tagliatelle sa špinatom :)))

Anonimno kaže...

Excellent read, I just passed this onto a colleague who was doing some research on that. And he just bought me lunch as I found it for him smile Therefore let me rephrase that: Thank you for lunch! [url=http://profvesti.ru/o-monolitnom-stroitelstve/98-monolitnoye-stroitelstvo-kottedzhey.html]нужен ремонт квартиры[/url]