11. studenoga 2010.

Karfiol pirjan u umaku od rajčice


Još jedno grčko jelo. Započela sam naizmjenično s talijanskom i grčkom hranom, "ravnoteža", koja za sad dobro funkcionira. Na početku sam se bojala da ne "pretjeram" s talijanskim jelima i ne zanemarim one grčke (s obzirom da imam ipak manje grčkih kuharica i manje iskustva s tom kuhinjom). No, nema straha jer sam se u međuvremenu dočepala nekih savršenih gr. recepata, koji samo čekaju da budu isprobani. O njima podrobnije u sljedećim postovima, jer danas je tema: κουνουπίδι κοκκινιστό, odnosno kao što sam naslov kaže: karfiol prijan u umaku od rajčice.
Kokkino na grčkom znaci crveno, a kokkinisto je tradicionalan način kuhanja hrane u umaku od rajčice (svježe ili pasate) od čega to jelo "pocrveni". Jela kokkinisto se obično rade s mesom (kojemu je prilog tjestenina), no u ovom receptu s Krete (iz Chanie) nema mesa. 
U umak za kokkinisto se često dodaje i vino (nekad crno, a nekad bijelo) i različiti začini (najčešće cimet, klinčić i papar). 


Sastojci za 6 osoba:
  • 1 veliki karfiol, podijeljen na cvjetiće
  • 1 luk, sitno nasjeckan
  • 2 velike rajčice (ili konzerva), sitno narezane (ako su svježe, bilo bi ih poželjno i oguliti)
  • 1 žličica koncentrata od rajčice
  • 2 ili 3 stapke celera, narezane
  • 1 lovorov list
  • 1/2 žličice slatke paprike
  • 1 žličica bobica pimenta* (ili oko 1/2 žličice pimenta u prahu)
  • maslinovo ulje
  • sol
  • papar
* u slučaju da nemate pri ruci piment, možete ga zamijeniti s 1/2 žličice cimeta u prahu i prstohvatom klinčića u prahu; no probajte ipak naći piment (i koristite ga inače) jer se vjeruje da ima anti-upalna svojstva i da je dobar za probavu



Postupak:
  • dobro operite cvjetiće karfiola i osušite ih
  • zagrijte ulje u većoj posudi, dodajte luk, posolite ga i lagano ga popržite dok ne zažuti
  • dodajte karfiol, malo popržite sa svih strana (pazite da luk ne zagori)
  • dodajte celer, rajčice, koncentrat razrijeđen u 2 čaše vode, lovor, piment, slatku papriku, papar i još malo maslinovog ulja
  • kuhajte poklopljeno oko 30 minuta na srednjoj vatri dok ne omekša

Καλή όρεξη!

    Broj komentara: 7:

    Jelena kaže...

    Nećeš verovati ali ovo jelo imam u frižideru i nekako sam ga instiktivno spremila za sebe da malo smanjim kalorijski unos pred silne nadolazeće praznike. Nisam ljubitelj karfiola, pa gledam da ga zakamufliram kako znam i umem.
    Čekamo Grčke recepte sa nestrpljenjem!

    mojamediteranskakuhinja kaže...

    Koja telepatija:)
    Ni ja ga baš ne obožavam, ali na ovaj način mi je baš dobar, pogotovo kad dosta omekša, i kad sve zamiriši po umaku. Mljac.
    Imam još jedan jako dobar recept za kamufliranje karfiola, ali talijanski.

    Mala kuharica kaže...

    Jako volim karfiol, ali nikada ga nisam probala u kombinaciji sa paradajzom. Hvala za recept!

    mojamediteranskakuhinja kaže...

    Hvala ti:) planiram još karfiola

    Sanela Mallory kaže...

    Ne volim karfiol, ali čini mi se da je recept baš zgodan da "zakamufliram" povrće koje ne volim.

    Na mojem blogu čeka te nagrada:)

    Tadeja kaže...

    I meni je od tih cvjetača nekako draža brokula ili šenon, ali mislim da bih na ovaj način možda uspjela nagovoriti i ono moje čudo od desne ruke! Odlično izgleda! :)

    mojamediteranskakuhinja kaže...

    @Sanela Mallory: nije me bilo par dana, i prvo što vidim: nagrada. uauuuu
    moja prva nagrada :)))
    hvala! hvala!

    @ Tadeja: u njenim godinama nisam ga ni ja jela. Tek kad sam počela sama kuhat i birat recepte postao mi je ukusan (iako i dalje nije na mojoj top 10 listi). Nadam se da će vam se objema svidjet ;)