17. listopada 2010.

Slatka pita od blitve

Kada sam započinjala s blogom (prije točno tjedan dana), bila sam sigurna da ću češće objavljivati postove - barem svaka 2 ili 3 dana. No, dogodilo se drugačije: od mog zadnjeg posta je prošlo 5 dana!!! A tek sam na početku! I nije da u ovih par dana nisam kuhala...
Prije počeka se sve činilo jednostavnijim, od slika do pisanja, te bih mogla kao svoje opravdanje navesti da mi je trebalo par dana da nađem idealno mjesto za slikanje (i da bude idealno svjetlo). 

Drugi razlog zašto čekam s objavljivanjem ovog posta je moja sumnja u ovaj recept: objaviti ili ne objaviti. S obzirom da je ovaj blog dijelom i moj dnevnik kuhanja, odlučila sam da ga definitivno trebam objaviti! 

Recept je bez sumnje uspio, meni je dobar, pojeli smo sve, no vjerojatno će se velikom dijelu vas činiti "čudan", tako da ako baš niste sigurni da li želite probati blitvu u slatkoj kombinaciji - savjetujem vam da ga preskočite - držite se blitve na lešo i soparnika :)

Ja sam ovaj francuski recept već vidjela negdje prije godinu dana, i kad sam nedavno ponovno naletjela na njega kod D. Lebovitza, jednostavno sam morala probati blitvu na slatki način. Postoji i talijanska verzija "slatke blitve", no ona će morati pričekati još malo.


Sastojci za tijesto:
  • 325 g brašna
  • 65 g šećera
  • 1 1/2 žličice praška za pecivo
  • 1/2 žličice soli
  • 60 ml maslinovog ulja
  • 2 velika jaja

Sastojci za nadjev:
  • 750 g listova blitve (ovisno o veličini listova, trebat će vam između 1 i 1.5 kg blitve)
  • 60 g svijetlih grožđica
  • slatko vino ili brandy
  • 2 velika jaja
  • 2 jabuke
  • 30 g pinjola (poprženih)
  • 1/2 žličice cimeta
  • 30 g Parmezana
  • 100 g smeđeg šećera
  • sol
  • šećer u prahu za posipanje

Postupak:
  • Za tijesto u posudi pomiješajte: brašno, šećer, prašak za pecivo i sol. Dodajte maslinovo ulje i jaja te mijesite dok tijesto ne postane glatko
  • Podijelite tijesto na dva dijela, jedan malo veći od drugog, te ih omotajte plastičnom folijom i ohladite u hladnjaku najmanje 1 sat
  • Nakon što ste oprali listove blitve stavite ih pirjati 15ak minuta, s malo vode i prstohvatom soli, u pokrivenoj posudi
  • Kuhane listove blitve isperite više puta hladnom vodom kako bi zadržali lijepu zelenu boju. Kada se ohlade, nježno ih iscijedite.
  • Grožđice stavite u manju posudu sa slatkim vinom ili brandijem, taman da ih prekrije. Minutu ili dvije nakon što zavrije, te grožđice počnu upijati alkohol, maknite s vatre i ohladite na sobnoj temperaturi.
  • Narežite listove blitve i stavite ih u zdjelu. Narežite grožđice i pinjole, te ih dodajte blitvi. Dodajte i cimet, naribani Parmezan, šećer i jaja. Sve dobro promiješajte (ja sam bila super lijena i sve sam izmiksala!?! sljedeći put sigurno neću).
  • Zagrijte pećnicu na 180° C
  • Ukoliko je potrebno kalup za tart (od 23 cm) namažite maslacem i pobrašnite
  • Tanko razvaljajte veću kuglu tijesta (tijesto možete razvaljati između plastične folije ili papira za pečenje - u ovom slučaju će vam trebati i malo brašna na papiru) i preselite ju u kalup. Najbolje bi bilo da tijesto malo prelazi rub. Nakon što ste "namjestili" tijesto, lagano ga nabodite vilicom ili čačkalicom
  • Pravilno rasporedite nadjev po tijestu.
  • Ogulite i očistite 2 jabuke te ih tanko narežite na kriške. Rasporedite kriške po nadjevu od blitve.
  • Razvaljajte manji dio tijesta te ga stavite iznad svega. Ako ste uspjeli dobro razvaljati donji dio tijesta i on vam prelazi rub, sad taj višak iskoristite i preklopite ga preko gornjeg tijesta. Na taj način vam se rub neće "otvoriti". A ako ne, probajte prstima lagano spojiti oba tijesta.
  • Lagano nabodite i gornje tijesto, te stavite pitu peći na oko 35 minuta, dok ne dobije lijepu boju.
  • Nakon što ste ju izvadili iz pećnice, pospite ju šećerom u prahu i dobro ohladite prije posluživanja
Bon appétit (onima koji odluče probati)!

2 komentara:

V. kaže...

boze kako avantgardno jelo, a tako ukusno izgleda :D

yanna burningdownthehouse kaže...

mmmmm da me bar netko kad odem u goste počasti ovom delicijom, my favorite ;)) i soparnik =DD bravo!!